Background





Friday, April 22, 2011

I LOVE HAndBaLL

this ball can we baling2..hehe

This is sport yang aku join sejak sekolah rendah lagi..Minat nih dtg tiba2 jer haha... Start dri drjah4 utk wakil sekolah aku..hehe aku x la hebat mana pun..boleh la takat nak baling2 nih.hehe nama pun bola baling kan...so kena la pandai baling...hehe... Pengalaman dlam games ni mmg byk...bukan takat pglman tpi kngan manis masam pahit suma ada la...


Bermula pada sekolah rendah aku join nih gan bestfrenz aku la iaitu syakela n nezlin.. n sorang lagi aida dy lambat ckit sbb masuk sekolah tu time darjah 6.. Kiranya kat daerah2 sekolah aku lah yg pgg tahta tuk pasukan bawah 12 tahun..hehe dari situ kami suma dilatih oleh cikgu adzhar salleh...hehe lama x jumpa cikgu an..makin hensem apa.. Byk games kami dpt johan..hehe




nezlin n aida


ain(me)- kela-aida
From drpada situ aku n 3 kwan baik aku dipilih tuk mewakili daerah kerian.. sungguh tidak sngka kan..lam geng aku tu yg paling terror syakela la..rezeki masing2 an..dy hebat lam sukan..masa sukan daerah lak kami bercampur2 gan sek2 lain tuk bentuk team..alhamdulilah kami berempat still bersama2..di sana jugak daerah kami johan..n jugak johan keseluruhan..hehe masa tu time darjah 6 kat teluk intan.. jauh an..p naik keta jer..haha..sonok gila..


After that, kami sekali betuah dipanggil tuk pemilihan negeri.. suma dpt..aku pun antra 14 org yg terpilih.. selepas 2 minggu training di teluk intan gerak ke tergganu..fuhh pglaman yg best aku dpt.. kat sana byk kngan manis n pahit aku..hanya aku jer tahu suma tu..


Zaman kegemilangan handball time2 stop tiba2 sbb naik form1 aku stop...then sambung pada form2 n 3 tapi hanya takat prgkat daerah.. sgalanya terhenti masa aku form4 n 5 sbb aku tukar sekolah...sekolah2 x aktif sgt then aku decide tuk join netball..


Rindu n rindu sgt gan games nih..so aku dibri kesempatan kedua smasa aku di uitm..iaitu dimana aku berada sekarang nih... di uitm aku diberi pelung utk main bola baling..alhamdulilah first games iaitu utm open uitm dpt no3..fuhh x disgka an.. so aku semakin bersemangat tuk teruskan..


team kat utm open


After games2 ada plak games kl open..wah aku terharu sgt dpt join kl open..bkn sng nk join maklum la yg masuk2 tu bukan calang2 team..timba pglaman la katakan.


kat ocm -open kl
Diteruskan lagi gan KARISMA iaitu sukan uitm di mana aku mwkili UITM JOHOR..hehe  kitaorg dh perform yg terbaik n jugak team yg baru kitaorg develop..hehe..
Saing sgt la sengit apabila grouping bersama PERLIS n PERAK..then for the 2nd round kami jatuh di tgn SHAH ALAM.. tapi ap2 pun dh try yg terbaik..moga pgalaman nih menaik kan lagi semangat aku utk terus berjuang dalam handball..
karisma kat shah alam


hepy bersama




<nina amalynna>

1 comment: